Het hekje!Het hekje!Verkeersgroep Wetering (buurt)

contactpersonen:

Hansje van Kasbergen en gonny van oudenallen(bewoners)

 

 

 

 

oktober 2018

De parkeertarieven gaan omhoog naar 7,50 euro er uur(en straks ook de stadsdelen! We gaan de petitie ondersteunen tegen verhoging!

 

maart 2018

De verkiezingen heeft 4 nieuwe partijen binnengebracht in de Gemeenteraad en onze kansen zijn vanaf de zij-lijn.... mee te denken

 

februari 2018

We hebben besloten mee te doen in stadsdeel centrum als Verkeersgroepen Amsterdam en in de centrale stad als de Amsterdamse Juffers;

maar onze vrees dat men alleen op de geplugde partijen stemt is groot:

 

december 2017

Moeten we iets gaan doen met de verkiezingen? We denken na

 

 

oktober 2016

Wat gaat het betekenen dat het verkeer niet meer naar het Rokin kan rijden voor dit deel van het centrum?

 

september 2016

Griezelige dingen als een brug bij de Nieuwe Spiegelstraat eenrichtingsverkeer maken terwijl er grote verkeersopstoppingen zijn bij het Prinsengracht ziekenhuis.

Parkeerplaatsen die niet terugkomen omdat mensen "lekker" buiten kunnen zitten,,,,en dat wat in het belang is van enkele personen beter is dan het parkeergenot van tig bewoners ….

 

juni 2016

At5 maakt op 1-6-2016 een nieuwsitem over de opgeheven parkeerplekken in de Weteringbuurt; binnen 36 uur 60 bezwaarschriften binnen.

mei 2016

Waar zijn 4 parkeerplaatsen plots gebleven, opgeheven maar hoe dan? Onderzoek wordt gedaan en een oproep voor bezwaarschriften wordt gestart.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

december 2015

 Voetganger struikelt over zebrapad; slachtoffer wordt doorverwezen en het zebrapad aangepakt

 

23-5-2015 Wij zijn in gesprek met het stadsdeel over de onverwachte afsluiting van een deel van de Vijzelgracht voor voetganger en fietser. Het gesprek was afgelopen week; uitkomst de ambtenaar vond het zo het beste… Terwijl wij de ambtelijke weg op gaan om het probleem toch te verhelpen heeft vandaag een boze buurtbewoner zelf het "hek" in handen genomen. Nu is er een doorgang niet helemaal waar wij hem wilden, maar er is weer een doorgang. Wij adviseren het stadsdeel laten en kijken hoe dit gaat; snelt geld en tijd voor alle betrokkenen.

 

 22-5-2015 Stadsdeel zorgt na oproep van de Verkeergroep Wetering dat voetgangers weer veiliger kunnen oversteken op het Leidseplein; daarvoor strandde de voetgangers op een wout van geparkeerde scooters! 

voor we in lieten grijpenvoor we in lieten grijpen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16-5-2015 Op de Vijzelgracht is zonder goed overleg met de Weteringbuurt een hek geplaatst en moet men uitwijken om gewoon een doorgaande straat te bereiken; actie richting stadsdeel ondernomen

waar komt dit hekje vandaan?waar komt dit hekje vandaan?

 

 

 

 

 

 

 

 

6-9-2013steun ontvangen van ANWB Ledenbehartiging; brief naar Stadsdeel verzoek om integraal verkeerscirculatieplan te leveren!

30-8-2013verzoek om steun bij ANWB Ledenbelang gevraagd

29-8-2013verzoek om aanpassing verkeerssituatie weteringsschans linksafslaand verkeer richting Rijksmuseum

2013 diverse interviews over deelafsluiting Rijksmuseumbrug en oproep voor bijwonen inspraakavond; ruim 17 insprekers namens zichzelf en of grote groepen bewoners en bedrijven spreken in bij deelraad

 

MuseumbrugMuseumbrug

2011-2013 Rijkmuseumbrug deelafsluting wordt groot probleem. met gelijk de afsluiting van het Leidseplein!

27-12-2011 Er zijn diverse verzoeken bij de Verkeersgroep Weteringbuurt binnengekomen om toe te staan dat automobilisten net als fietsers linksaf mogen slaan op de Weteringschans. Dat gebeurt nu "illegaal"; de verkeersgroep gaat een raadsadres aan het stadsdeel sturen.

 

Klacht;  Auto's worden als botsauto gebruikt.............dd 8-8-2011

In de Weteringbuurt, vooral rond het speelplein en reformwinkel,  blijken diverse bewoners en bezoekers moeilijkheden met wegrijden te hebben vanuit een  parkeerplaats. Ons bereiken berichten dat de aanrijdende automobilist geen briefje achter laat met gegevens. Nieuwe trendsetting; Botsautootje spelen en wegrijden.

WIj houden dat voor bewoners in de gaten en als het door gaat wordt de politie ingeschakeld;

doorrijden na ongeval; volgens het wetboek Wegenenverkeerswet 1994 artikel 7 lid 1 sub a. en lid 2 , verboden als men zonder legitimatie (kenteken en telnr/naam) doorrijdt.