2013
Gepost 2013/10/30
2013
===============================
22 oktober 2013 Gewonnen, eenrichtingsverkeer Rijksmuseumbrug gaat niet door http://www.at5.nl/tv/at5-nieuws/aflevering/13069
9 september 2013; navraag gedaan over mogelijkheid referendum en de stadsdeelreferendumverordening.... 6 september 2013 ANWB steunt buurt en Verkeersgroepen Amsterdam richting stadsdeel Centrum; waar blijft het integrale verkeerscirculatieplan? 29 augustus 2013 ANWB wordt om steun gevraagd bij het eisen van een integraal verkeercirculatieplan bij Rijksmuseumbrug en Leidsepleinbuurt 17 augustus 2013 inspreekavond deel afsluiting Rijksmuseumbrug juli 2013 Bewonersbrieven voor inspraak voorgenomen deelafsluiting RijksMuseumbrug 8 mei 2013 Parkeerproblematiek Prinsengracht Een brief aan de wethouder Openbare Ruimte van Stadsdeel Centrum is eruit; de Prinsengracht is op teveel plekken tegelijkertijd opgebroken. Daardoor verdwijnen tijdelijk vele parkeerplekken en geen alternatieven; hoe kan dit tijdlijk opgelost worden 2 april 2013 Rondom Spiegelgracht Werkzaamheden Spiegelgracht bijna af. Echter werkzaamheden kademuur op de Prinsengracht aldaar al meer dan 2 jaar bezig.... Ontoegangelijkheid gebied, parkeerproblemen en opschuifparkeren aldaar.
2 maart 2013 Is het waar eenrichtingsverkeer vanaf Museumburg; Spiegelbuurt ondernemers en bewoners niet blij 28 december 2012 Bravo ! "Proteststeun" aan Nieuwmarktbuurtbewoners heeft geholpen; Paaltje dat extra overlast gaf aan hele buurt is terstond verwijderd na een schouw en overgenomen advies van de juristen van het stadsdeel Centrum door dagelijks bestuur; mede mogelijk gemaakt door steun van de Verkeersgroepen Amsterdam en de Verkeersgroep Nieuwmarkt! 30 november 2012 Verkeersgroep Wetering ontdekt met ambtenaren dat bijna fietsongelukken en ongelukken op kruising Weteringschans/Spiegelgracht komt door vergeten verkeersborden Stadsdeel Centrum; te weten nadering voorrangsweg ontbreekt! 30 november 2012 Verkeersgroep Nieuwmarkt (en omgeving) wil 2 richtingen verkeer Geldersekade terug 28 november 2012 Veel bewoners en bedrijven uit Nieuwmarkt-buurt willen geen paaltje in de Koningsstraat. Paaltje ontwricht sociale cohesie en doorgang richting en visa versa Nieuwmarkt. Morgen hoorzitting op het Stadshuis bij de bezwaarschriften-commissie Stadsdeel Centrum 8 november 2012 Gemeente wil binnenstad autoluw maken onder mom van handig gebruik laten maken parkeergaragesWie op de Gemeentesite www.amsterdam.nl /gemeente/college meeleest denkt eerst; Ha men gaat meedenken: meer parkeerplekken.. en dan leest men dat men ruim 1700 parkeerplekken van de straat wil halen..... De verkeersgroepen vinden dit een foute wijze van omgaan met parkeerproblematiek! "5000 extra inpandige parkeerplaatsen, 2600 geparkeerde auto's verdwijnen uiterlijk 2020 uit het straatbeeld. Lang zoeken naar een parkeerplek in Amsterdam is binnen twee jaar verleden tijd, net als het jarenlang wachten op een parkeervergunning.Spijtoptantenregeling voor wie parkeervergunning inlevert" -Nieuwe ondernemersjaarkaart-Slimme oplossingen voor huidige problemenper minuut en meer P+R-plekken voor 1 euro per dag
8 oktober 2012 Laadpalen en laadabonnement voor leden van ANWB voor electrische auto Overweegt u de aanschaf van een elektrische auto of een plug-in hybride? Dan kan de ANWB u helpen. De ANWB regelt de volledige installatie van uw laadpaal en de ANWB Alarmcentrale helpt u bij eventuele storingen. En ook voor een oplaadabonnement kunt u bij de ANWB terecht.Wilt u meer weten? zie www.anwb/nl
5 oktober 2012 In Amsterdam Zuid ligt al tijden een nare kuil in/op het fietspad bij het Rijksmuseum, die volloopt met regen.. Wij hebben het stadsdeel Zuid gebeld om maatregelen te treffen
3 augustus 2012 Verkeersgroepen Amsterdam en speciaal Verkeersgroep Jordaan vinden dat dewegsleepregeling voor foutgeparkeerde fietsen de verkeerde kant uitgaat; Amsterdammers worden in crisis dubbel gedupeerd!
21 mei 2012 Lik op stuk beleid voor Fietsers die in de Rijnstraat in oud zuid op de stoep rijden Deze week is oud-zuid na veel waarschuwingen begonnen met deze gevaarlijke overlast van fietsers voor voetgangers aan te pakken. Kosten bekeuringen: Fietsers 45 euro en bromfietsers 85 euro.
15 mei 2012 Bij halte Westerlengte /Tussendek in Noord plots bushokje verdwenen! Gezocht het verdwenen bushokje op deze halte. Wie weet waar het hokje is gebleven en wanneer het terugwandelt... Verregende passagiers lijnen 34 en 36 helpen zoeken. Vragen uitgezet bij GVB!
Gezocht gedupeerden van verzekeraars en letselschade De verkeersgroepen Amsterdam is ter ore gekomen dat er stelselmatig door enkele verzekeraars geprobeerd zou worden om onder verzekeringclaims uit te komen. Specifiek op het gebied van verkeersdeelnemers. Een verzekeraar (Bovemij) schijnt met kop en schouders naar boven te komen en heel naar tegen gedupeerden te doen(vertraging dossiers en uiteindelijk lage afkoopprijzen). Graag reacties als u verhalen kent van bijna Amerikaanse methodes op verzekeringsgebied. Wij willen dit bundelen en laten beoordelen. Muntplein autovrij.... Amsterdam in handen van anti-autoliefhebbers.... wie ind e buurt van het Rokin en Munt zijn zaak heeft moet op gaan letten; men wil het autoverkeer aan gaan pakken en geen politieke partij in de Gemeenteraad vind dit blijkbaar erg....
25 maart 2012 Inning houders parkeervergunningen/belastingen en dreigingen Cition Wie in Amsterdam het geluk heeft een parkeervergunning te krijgen dient minstens 5 dagen voor de vergunning in gaat betaald te hebben, zegt de brief van inner Cition namens de Gemeente Amsterdam. Is dat wel zo of vangt door dit systeem Cition elke 6 maanden van honderdduizenden houders 5 dagen of meer rente .... en kan dit volgens belastingregels eigenlijkwel?; verplichten minstens 5 dagen van te voren te hebben betaald; het gaat namelijk over belastingen. Een raadsadres is eruit naar de Gemeente Amsterdam. Een probleem van de inner wordt hier kennelijk een probleem van de betaler die de baas is van die zelfde... overheid.
7 maart 2012 ANWB en parkeren in Amsterdam; ANWB doet redenraadpleging over te hoge kosten parkeren in Amsterdam en parkeeroplossingen ziewww.anwb.nl stelling van de verkeersgroepen Amsterdam wordt de eerste stelling! 22 februari 2012 administratiekosten ad 6 euro bij verkeersboetes onterecht opgelegd oordeelt Rechtbank Amsterdam:. Moet de overheid nu 180 miljoen terug gaan betalen aan burgers? Overheid gaat in beroep.
24 januari 2012 Problemen met parkeren Weteringschans; volgens borden zou het tot 13 februari 2012 duren om 50 meter straatstenen te vervangen en tijdelijk verlies van 20 parkeerplaatsen; door tussenkomst van de Verkeersgroep Weteringbuurt is nu beloofd a.s. vrijdag 27 februari 2012 om 16.00uur dat alles gereed is als parkeerplaatsen, met excuses namens de Gemeente Amsterdam. Helaas kunnen borden voor avonduren niet worden aangepast.... 12 januari 2012 Ambtenaar bij bouwproject in Jordaannieuw stuk school, denkt dat oplossing voor fietsparkeerprobleem is: "het ontmoedigen van fietsende ouders" die kinderen willen wegbrengen of halen, of naschoolse opvang en of kinderclubjes! 30-12-2011 Verkeersgroep Jordaan meent dat iedere burger weer mee moet helpen om de stad schoon te houden, ook op nieuwjaarsdag! Dit gezien de aangekondigde bezuinigingen die zorgen dat er minder schoongemaakt wordt op de straten. Waarom kan de verkeerssituatie op de Weteringschansvoor bewoners uit deze buurt niet aangepast worden en het autoverkeer, met permissie, linksaf slaan richting Rijksmuseum/Stadhouderskade? Een (deel)raadsadres wordt verstuurd. Wordt er wel snel genoeg gewerkt aan de Constantijn Huijgenstraat/Bilderdijkstraat en moeten alle zijstraten echt afgesloten blijven tijdens deze trage werkzaamheden?? woensdag7 december 2011 Inspraakavond in Noorderkerk 20.00uur over Haarlemmerplein en -dijk verkeersplan
27 november 2011Steekproef onder winkeliers zegt Neen tegen nieuw verkeersplan Haarlemmerplein Uit een steekproef onder winkeliers/ondernemers op Haarlemmerplein en -dijk blijken winkeliers/ondernemers zwaar tegen het nieuwe verkeersplan te zijn; dit betekent het einde van omzet voor diverse bedrijven die onbereikbaar worden...
23 november 2011 Gesprek met ambtenaren van Stadsdeel centrum over Marnixstraat afsluiting en weten winkeliers wel van dit autoluwe plan voor de Haarelmmerdijk?? De Verkeersgroep Jordaan heeft samenmet een vertegenwoordiger van de verkeersgroepen Amsterdam een gesprekje gehad op bij stadsdeel centrum; Het heeft hen nog meer verontrust dan daarvoor het geval was; autoluwe plannen doorduwen onder het mom van verkeersveiligheid omdat men niet handhaaft!
8 november 2011 Jordaanoproer in opkomst: Door voorgenomen besluit eenrichtingsverkeer Marnixstraat? Op 8 november sprak de woordvoerder van de verkeersgroepen Amsterdam namens meer dan 3200 inwoners en bezoekers van de Jordaan in bij stadsdeel Centrum; Neen tegen eenrichtingsverkeer Marnixstraat!
28 oktober 2011 Parkeertarieven binnen ring niet verhoogd Vandaag is bekend gemaakt dat in 2012 de parkeertarieven binnen de ring A10 opnieuw niet worden verhoogd. VVD-woordvoerder Bas van’t Wout:”Dit is bijzonder goed nieuws, zonder de VVD waren tarieven flink gestegen en uiteindelijk is parkeren al duur genoeg!” Het uitblijven van tariefverhoging is een van de afspraken gemaakt in het Programakkoord 2010-2014. VVD-fractievoorzitter Robert Flos:”De aanwezigheid van de VVD in dit college is duidelijk merkbaar.”
27 oktober 2011 Reserveer een parkeerplek in 2012 van te voren in een parkeergarage en parkeren wordt goedkoper! Dit meldt parkeerexplotant P1, directeur Friso Hylkema; dit voorstel komt na leegstand van meer dan 30% in de P1 garages. De ANWB en de Verkeersgroepen Amsterdam staan altijd achter suggesties waarbij parkeren niet als melkkoe wordt gebruikt; "Liever dat bespaarde geld naar uitgaven bij ondernemers in Amsterdam" 24 oktober 2011 Het Centraal Station en de opening van zijn entree heeft een mijlpaal bereikt; het lijkt weer op een echt station! De opening geschiedde na 7 jaar dicht geweest te zijn.... 4 jaar langer dan de bedoeling was... 24 oktober 2011 3000 Handtekeningen met "Neen": geen afsluiting Marnixstraat! Reeds 3000 handtekeningentekeneningen tegen een afsluiting van de (Korte) Marnixstraat liggen klaar; de verkeersgroep Jordaan en zijn medestanders willen geen afsluiting van Korte Marnixstraat. Een buurtreferendum wordt overwogen in te zetten.
18 Oktober 2011; Stadsdeel centrum kan niet handhaven en wil daarom deel Marnixstraat vanaf Haarlemmerplein eenrichtingsverkeer maken De Verkeersgroep Jordaan is het niet eens met de voorgenomen maatregel om de Marnixstraat eenrichtingsverkeer te maken; dit zorgt voor extra kilometers van bewoners, bezoekers en 2x marktkooplui op de nieuwe idee-route Stadhouderskade; zie pagina Verkeersgroep Jordaan
Oktober 2011; Amsterdam City Center Liner is terug; de Opstapper is terug van weggeweest. Sinds vrijdag 14 oktober is onze oude droom terug; de Opstapper met dank aan de Amsterdamse politiek en de ondernemers die investeren!
Oktober 2011: Terugdringen Diefstal benzine door jeugdige bromfiets-/scooterbezitters in grote steden: Het gaat niet goed met tanken door bromfietsers en scooterbezitters in de grote steden. Het lijkt of men niet weet dat men betalen moet... Ondanks dat er camera's zijn bij tankstations blijken de jeugdige dieven, jongens en meisjes, elke dag ergens hun slag te slaan; door weg te rijden na tanken en niet betalen. Sommigen blijken achteraf op gestolen scooters te rijden, dus kenteken bekend, dief onvindbaar... Een suggestie zou kunnen zijn: een pomp speciaal voor scooters en brommers met een sluissysteem; met slagboompjes... Waarbij gelijk de scooter en brommer op kenteken en diefstal gecontroleerd kan worden. En wie met een tankje aan komt zetten om dit te omzeilen moet zich kunnen legitimeren en zijn brom/scooterpapieren laten zien... Kortom politie en overheid zouden de lastenverlichting voor burgers kunnen oplossen door een systeem zo dicht als een tank... toe te staan. Anders staat men straks nog meer te betalen voor benzine in grote steden door een jeugd die maling aan betalen heeft.
Taxichauffeurs en weinig klachten daarover: Bestaat dat? De Telegraaf meldde op 10 augustus 2011 dat er over heel Amsterdam in 2010 slechts 60 klachten zijn gekomen; onmogelijk melden wij! Het landelijk klachtenmeldpunt taxi's wordt weinig benaderd. Terwijl dagelijks op Leidseplein en Centraal Station klanten problemen hebben met onbeschofte chauffeurs. D'66 wenst dat klachten nu ook per sms en smartphone-app kunnen worden geplaatst. Hettwitteraccount @taxiklacht is pas 2x gebruikt... Dus klagen anders komen we nooit van die "foute"chauffeurs af en dat allemaal ten koste van de vele goede chauffeurs! -=======================
|